Kedves látogató! Ezen az oldalon találsz 1-2 hasznos tanácsot a rally autókkal kapcsolatban

Az első és legfontosabb tanács: tudd, hogy ez a sport nagyon sok pénzbe kerül!!!!!! Mérd föl, hogy neked mennyi van, és úgy válassz kategóriát!

A kategóriákat a következőképpen osztják első osztályban: A,N,H. A: Homológ lap szerinti tunningolt autók, N: "széria" autók, H: már nem homológ p.: VFTS.

Lada viszonylatban: A5: 2105, 1300 cc, A6: 2107, 1600cc.

Természetesen az A6, illetve a VFTS a legdrágább, tehát amikor látsz egy hirdetést, hogy A6-os 2107-es eladó 2M-ért, hidd el, ha jó autót akarsz, nem úszod meg olcsóbban, sőt.........., igaz legalább tudod mi van benne!

Ha már döntöttél vegyél egy homológ lapot és egy legfrissebb szabálykönyvet az MNASZ-ben, kb 22.000,- Ft-al menny oda.

Ahhoz, hogy felesleges köröket ne fuss, egyezz meg egy gyakorlott rally szerelővel, nekem Carlos csinálja a kocsimat. Ha nem őt választod, (mondjuk nem Pesti vagy és nagyon messze laksz innen), nagyon megbízható embert keress, aki nem nyúl le, mert ez divat ebben a sportban: tisztelet a kivételeknek!

Ezt követően még egyszer gondold át, hogy van-e elég pénzed!!!!

Ha igen akkor kezdődik életed új korszaka.

Vegyél egy 2107-est, igényes szép állapotút: ez azért fontos, mert a jó belső cuccokat, amiket nem használnak fel az autóépítéshez, el tudod adni: például 5-ös váltóért kapsz 40-50 ezret.

Ezt követően eltolod a kocsit a szerelődhöz, ahol darabokra szedik, és meg kasznizásra. 0-ról autóépítésben nincs tapasztalatom, hogy mennyibe kerül, de ha erőset akarsz, akkor szerintem kb 500,000,-re szükség lesz csővel együtt. Ja és lehet spórolni az autón, nem muszáj ennyit elkölteni lakatolásra, úgy, mint ahogy az én autómon is tették, csak utána nem kell csodálkozni, ha szanaszét reped a kaszni, leszakad a bilsteintartó a hátsó hídról, és ha esetleg leütöd, szatyorban viheted haza a bokádat, hogy egyéb testrészeidről ne is beszéljek!

Amíg a kasznisok dolgoznak kb 4-5 hétig 2-3 ember folyamatosan, addig mehet az alkatrészbeszerzés. Kell váltó csattogós 250 körül, kell motor Vankótól x-ét, és a sok-sok apróság, például nem jó a gyári lenkerék, mert szétröpülős, és levágja a bokádat, nem 9000/p fordulatra tervezték, ez csak acélból jó!

©2003 VIST Rally - LADA2107 EVOII Team